Bij Knack zijn ze zeer hip bezig met hun Knack 2.0 magazine dat voor één keer alleen op tinternet uitkomt. Het ziet er allemaal gelikt uit en het leest – tegen mijn verwachtingen – nog prettig ook. Ook de filmpjes die er in zijn gemixt zijn in de meeste gevallen een meerwaarde. Afijn.
20.000 euro heeft de ontwikkeling van die interface naar het schijnt gekost. Een investering, jazeker, maar zo nieuw is dat volgens mij allemaal niet. Het online gazetteke van de Makro hanteert al jaren iets gelijkaardigs, zij het met iets minder fafoulitis.
Niet dat ik verder inhoudelijke parallellen wil impliceren tussen beide internetgeschriften.
En dan spreken we nog niet eens over de ware pioniers, caf? de zappa die het concept al in 2005 hebben gestart 🙂
http://www.dezappa.com/Leegheidfeesten2005/index.html
Caf? de Zappa is dan ook het Silicon Valley van de druivenstreek… Naar het schijnt is daar indertijd nog de industri?le revolutie begonnen!
bwaja, ik vind Knack 2.0 ook best wel geslaagd.