Wat zou u doen moest u een laptop van nog geen week oud moeten terug sturen wegens een vermeend defect? Inderdaad, balen als een stekker, schubben, janken, weeklagen, jeremi?ren enzomeer.
Wat was het probleem? Lawaai. Heel den tijd ventilator-geblaas en dat zonder ophouden. Van een desktop kan men dat verwachten, maar van een notebook die in reviews als “quiet” getypeerd wordt, is dat onaanvaardbaar. Dus hop, in reparatie/vervanging.
Al ben ik daar nooit echt gerust in. Die mensen van helpdesklijnen vertrouw ik ook – al dan niet terecht – nooit 100% in hun analyse. Nu hebben ze het ook niet gemakkelijk als er van die pseudo betweters als ik aan de telefoon hangen die al vijf dagen het wereld wijde web hebben liggen consulteren over deze problematiek. Per mail antwoorden ze altijd standaard “doe een herinstallatie met onze recovery cd’s”. De jongeman aan de telefoon deze middag wilde echter van geen softwarematig probleem weten. Het was een technisch defect of een technisch defect.
Bon, het kost mij normaal niks en ze laten de doos nog zelf ophalen ook. Ik kan alleen hopen dat het iets uithaalt. Inch Allah, zoals ze dan zeggen zeker?