Omdat ik voor iemand een nieuwe batterij en lader moest kopen voor zijn (reeds iets oudere) videocamera, heb ik een bestelling geplaatst bij akkushop.de. Ruim aanbod, goeie service, vriendelijke mensen, goed eten, schoon volk, enfin: niks op aan te merken.
Edoch de betaling! Op het eerste zicht allemaal geen probleem, gewoon de doordeweekse procedure voor een EU-overschrijving via de IBAN/BIC-methode.
Tot we bij een volgende blik op de bankrekening mogen vaststellen dat er 18 euro bankkosten zijn aangerekend op een bedrag van 70 euro. Krankzinnig, onrechtvaardig, afzetters en “naa stemme’k veuj ’t Blok”, waren zo de eerste spontane opwellingen in mijn prikkelbare gevoelstrommel.
Ik dacht dat verboden was voor banken om binnen de EU kosten aan te rekenen voor een overschrijving? Tenzij ze natuurlijk voor hun eigen (Duitse) klanten ook die exuberante bedragen aanrekenen voor futiele transacties, wat mij eerder economische zelfmoord lijkt. Ik heb al grotere bedragen overgeschreven naar Duitsland – bijvoorbeeld 690 euro voor een fototoestel – en daar zijn nooit kosten van gekomen…
Ik zie mij dan ook genoodzaakt in de pen te kruipen om dit onrecht bij de top van het Duitse financiewezen aan te klagen. Let op mijn woorden: ze gaan het zich nog beklagen bij de Dresdner Bank! Ajuu!
laat ons weten hoe dit afloopt!
De Duitsers weigeren mij te antwoorden. Ik hen nochtans met een lastercampagne gedreigd.
Ok, de vraag was in het Engels gesteld, maar dat is geen reden om ze zomaar als spam af te doen!